От както е започнал сезонът на „Откраднат живот: Чуждо тяло”,
се чудя къде е проблемът на цялото, а не на чуждото тяло.
Бях се отказала да гледам български сериали, откакто се
опитах да проследя – „Стъклен дом”,
такова преиграване, мимики и липса на естествен диалог, не допусках, че може да
има. Прави ми впечатление, че в българските сериали повечето от актьорите се
движат сякаш на театрална сцена. Говорят патетично и заучено, това е доста
дразнещо. Може би вече имаме повече опит в правенето на подобни продукции,
нещата изглеждат малко по-разчупени. Въпреки че ако се върнем към старата
соцсапунка - „Дом за нашите деца”, диалогът там изглежда съвсем естествен и
непреднамерен.
Юлиан Вергов спасява лекарския филм. В този формат могат да
се открият добри жанрови образци: „Анатомията на Грей” и „Спешно отделение”, да
речем. Дразнещо е обаче, че доцентът непрекъснато си съблича кремавата фланелка,
и показва мускулите си, под предлог, че някой ще му шие корема, ще му слага
лепенка или каквото там. Сякаш съм в Костинещи или Вама Веке, където ходя на
море. Там така правят 20-годишните румънци, току-що открили фитнеса и решили
да се разходят по алеята…
Д-р Мазов и жена му Лора, са сполучливо попадение, и може би
по-убедителната двойка. Липсва им суетност, симпатични са, но не се самовлюбени
актьори, съзнават, че са в роля, че има и други „лекари” освен тях. Виждам как
камерата прави така, че да потъват, да се „изпаряват” за един момент и после да
се връщат. Не знам как се постига това или как се нарича. Видях ефекта, когато
претърпяха инцидент на пътя, а и когато Мазов слизаше по стълбите на болницата.
С една дума: любопитни са.
Доц. Банков (Вергов) изглежда на трудно подвижен човек, като
се извръща, го прави с цялото си тяло, сякаш трудно движи и врата си, но до
колкото разбирам играе хокей. Може би тази трудна „подвижност” в света наоколо,
го кара да търси приключения, в които той е все пострадал: блъснал се е с мотора,
дъщеря му и жена му умират, все не може да допусне до себе си д-р Огнянова...
Във връзката на Банков и Огнянова има едно чисто драматургично
забавяне, което до този момент е
убедително именно благодарение на добрата им актьорска игра. Пиарката на
болницата Силвия и д-р Генадиев не биха се справили с подобно
предизвикателство. Силвия е с един мелодраматичен натюрел, постоянно носи една
и съща физиономия, което в определен момент я прави безлична.
Иначе „натискането” по леглата и вратите на болницата, на
хора, които живеят заедно е най-малкото смешно и неубедително. Изглежда като
пълнеж, а и актьорите го правят много механично и заучено. Поне така изглежда. Пример:
д-р Добрева (Луиза Григорова).
Във филма не се извеждат докрай конфликтите, не се
изчистват. Понякога се започват разни интриги и се захвърлят. Забравят се,
идват други неща на преден план, които са малко като „чужди” за цялото и
неговата хомогенност.
Банков не иска да живее. Най-странното е, че му вярвам.
Няма коментари:
Публикуване на коментар