надявам се да ви е интересно и любопитно наоколо - алтернативността не е самоцел, а по-скоро интелигентност и сетивност... за блога
I hope you find your stay here very much to your liking - the world of alternative realities is not an end in itself, but rather intelligence and sensitivity.

неделя, октомври 18, 2009

Чаени бисквити

by diyana ivanova boeva

Като ми каже някой, че е като река, ме превзема умора. Представям си радио. И… жена, която приказва много. Трудно понасям непрестанното дърдорене. Тя пълноводно застава срещу мен и пак започва да ми говори за “чукане”. Край нямаше това с мъжете в живота ѝ. Мълча и тъпея.
– Страшен е, скъпа. Ако знаеш какъв стегнат задник има…
Напоследък много ми се спи. (Мисля си трънливо.)
– И как ходи... леко се поклаща в раменете.
Е, това не е съвсем зле. (Даже си го представих.)
– Мога да ти разкажа и нещо по-интересно… ако искаш.
(Искането-неискането е особен резонанс при мен. Случва ми се да не знам какво искам. Не и сега обаче.)
– Не се сърди… ама няма да те запозная с него. (Продължава като маслена течност, изтичаща в пълнозърнест втасал хляб.)
И това го знам. Не го чувам за първи път понеже.
– Може да те хареса. А то е по-лошо, отколкото да си легне с някоя друга…
Започва да заеква и не на шега да ме забавлява, за пореден път – с износени и симпатични реплики, хванати за ръчичка като братче и сестриче.

Отнасям се и си спомням как веднъж паднах от стола в едно заведение. Имам навика да се полюшвам (понякога) на столовете. Само не можах да разбера защо хората пред мен не се смееха, а зад гърба ми умираха от смях!

– При все, мога да опитам и да ви срещна. Да видя дали държи на мен.
(Тя продънено излива вода в пукната кофа и проверява някакви тези. Ама, то не е като да плуваш в басейна на хотела и “морето” да ти е до кръста. Знам, че не обича да простира мокри дрехи, изпръхва ли ѝ ръцете. Мен пък ми се напукаха пръстите от верото с балсам… Изобщо всеки по различен начин приема мокрото, сухото, влажното, мекото, болката в гърба и главоболието. Понякога искам да ѝ балсамирам устата.)

Мацката срещу мен е супер “наточена” моя позната, която силно се подценява и непрекъснато се сравнява с някого. Този път решавам да ѝ вляза с удар под кръста и изричам спокойно:
– Ами ако аз го харесам…
– Тая няма да я бъде. Значи, това си мислиш през цялото време. А пък аз ти имам доверие…
(И прочие. Просто я подразних, за да млъкне.)
С рязък жест става. Взема си чантата и тръгва. След пет минути се връща отново. Сяда на масата и изрича:
– Чувствам се самотна. Като удавник за сламка се хващам за мъжките задници. Извинявай за избухването...
Пауза и пак:
– Искам да ти разказа още нещо…

След снощното пълнолуние ме боли страшно главата. Отхапвам от бисквитата. Кръстосвам крака. Пъхам се в шепите си и се усмихвам. Отчетливо си налагам да изгледам филма до край, без да заспя. А пълноводието облива бедната ми памет…

Някои събития се повтарят всеки път отново. Случките са редовно клише, което идва нарочно, за да откъсне старата истина за пустотата навън… Встрани от мен е кафето, което пия, не с какво да е, а с чаени бисквити. И този навик е поредно старо клише… мое при това…

Няма коментари:

Публикуване на коментар