надявам се да ви е интересно и любопитно наоколо - алтернативността не е самоцел, а по-скоро интелигентност и сетивност... за блога
I hope you find your stay here very much to your liking - the world of alternative realities is not an end in itself, but rather intelligence and sensitivity.

петък, септември 16, 2011

Портрети. Обущарят

Казват, че обущарите осмислят своето съществуване чрез оценката си за другите. Така е и с Асен. Знае броя на пътуванията ми, прекъснатите ми любови, музиката в ушите ми и извивките на глезените ми. Изучил е походката ми, изследвал е и… мислите ми. Циганинът е в съзвучие с моята кестенявост, която не винаги е толкова опърничава. Той смята, че съм същество от тази планета. Циганинът от близката обущарница ме познава. Асен никога не си е помислял обаче, че знае нещо съществено за мен, ама със сигурност ме е проумял. От ученичка ми поправя обувките (новите и леко износените). Задължително “новостта” преминава през обущаря, за да ѝ сложи предварително железни налчета или допълнителен скрит шев. Циганинът никога не се усмихва. Ако го направи, сигурно ще се изплаша. Свикнала съм и да не ме гледа, когато ми взема ботушите. Ако го направи, сигурно ще се ококоря. Днес поема новите ми чехли и ги оставя настрана. Вече не пита какво, как и къде… Познава ме… пак бързам нанякъде… Утре по същото време ще се слисам наоколо и ще пропътувам лятото: Ахтопол, Синеморец, Балчик, Каварна… с бежовите чехли… Длетото на глътката ми проумява мълчанието и му дава свое истинско име.

Няма коментари:

Публикуване на коментар